AI-ügynökök: Az üzleti működés új, intelligens motorjai

Az üzleti automatizálás új korszakba lépett. Az AI-ügynökök nem csupán az emberi munkaerőt támogatják – túlmutatnak ezen. Az AI-ügynökök mára önállóan működő, döntéshozatalra képes virtuális munkatársakká váltak, amelyek teljes munkafolyamatok végrehajtására használhatók. Döntéseket hoznak, eszközöket használnak, és interakcióba lépnek a felhasználókkal vagy más rendszerekkel, ha szükséges.

Chatbot vagy ügynök?

A chatbot és az AI-ügynök fogalma gyakran összemosódik, ugyanakkor jelentős különbségek vannak közöttük – főként képességeik, önállóságuk és felhasználási területük tekintetében.

Miről ismerhető meg egy chatbot?

Olyan, mint egy ügyfélszolgálatos, aki előre betanult válaszokat ad. Gyakran szabályalapú vagy egyszerű NLP-t használ (Natural Language Processing, a természetes nyelvfeldolgozás rövidítése). Ez azt jelenti, hogy a chatbot alapszinten képes értelmezni a szöveget, de csak korlátozott mértékben. Nincs, vagy minimális az integrációja más rendszerekkel, azaz a rendszer elszigetelten működik, csak előre betáplált kérdés-válasz párokat kezel, és nem tud információt lekérni például a CRM-ből, ERP-ből vagy más adatforrásból. Alapvető kérdésekre válaszol, űrlapokat tölt ki, és kontextuskezelése is jóval korlátozottabb.

Az AI-ügynök ezzel szemben olyan, mint egy tapasztaltabb kolléga, aki önállóan elvégzi a feladatát, megoldja a nem szokványos helyzeteket is, és csak akkor szól, ha tényleg szükséges beavatkozni. Autonóm döntéshozatalra képes, komplex logikát kezel. Kapcsolatba tud lépni más rendszerekkel, szükség esetén alkalmazkodik a különböző helyzetekhez, és nem csupán előre definiált szabályok szerint működik.

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

A gyakorlatban például a Duolingo nyelvtanulási applikáció már jól alkalmazza az AI-tanulási ügynököket. Az alkalmazás AI-t használ a tanulási útvonalak személyre szabásához, a feladatok nehézségének beállításához, valamint a tanuló viselkedésének elemzéséhez. Képes felismerni, ha a tanuló rendszeresen hibázik egy adott nyelvtani szerkezetnél, és automatikusan több gyakorlást kínál rá.

Említhetjük továbbá a Tesla járműveiben működő Autopilot funkciót is, amely valós időben érzékeli a környezetet, és önállóan dönt a kormányzásról, fékezésről, gyorsításról. Az AI-ügynök valós idejű szenzoradatokat és gépi tanulást használ az önálló navigáció biztosításához.

Mire lehet igazán használni az AI-ügynököket?

A mesterséges intelligencia különösen hasznos, ha a vállalaton belüli szabályok túl komplexek, vagy gyakran kell strukturálatlan adatokat feldolgozni (pl. szövegek, e-mailek, jegyzetek).

Jól alkalmazhatók ügyfélpanaszok intelligens feldolgozására, illetve többlépcsős belső igénykezelések, jóváhagyási láncok automatizálására.

Fontos, hogy a kialakított rendszerben az AI-ügynök kiemelt figyelmet fordítson a biztonságra:

  • ki kell szűrnie a nem megfelelő tartalmakat,
  • észlelnie kell, ha valaki megpróbálja kijátszani a rendszert,
  • és jeleznie kell, ha emberi beavatkozásra van szükség.

A hazai vállalatok közel kétharmada már használja a mesterséges intelligenciát, vagy aktívan dolgozik annak bevezetésén.

„A mesterséges intelligencia alkalmazása óriási potenciált jelent a hazai cégek számára. Azok a vállalatok, amelyek még nem dolgozták ki MI-stratégiájukat, és nem kezdtek bele a megvalósításba, nagyon gyorsan hatalmas lemaradásba kerülhetnek, és behozhatatlan versenyhátrányra tehetnek szert” nyilatkozta az egyik Big4 vezető szakembere.

Hogyan vezetheti be Ön is?

A WorkflowGen tökéletes megoldást jelenthet azoknak a szervezeteknek, amelyek készen állnak arra, hogy a hagyományos munkafolyamatokat intelligens, hibrid rendszerekre cseréljék. A meglévő IT-infrastruktúrára építve vezethető be az AI-vezérelt automatizálás – nem kell mindent elölről kezdeni. Ez az út nemcsak hatékonyságot, hanem üzleti agilitást és jövőálló megoldásokat is hordoz magában.

Mit kínál a WorkflowGen?

  • Low-code / No-code fejlesztés a gyors implementációért
  • Grafikus felület AI-ügynökök, eszközök és üzleti szabályok létrehozásához
  • Teljes körű jogosultság-, jóváhagyás- és kivételkezelés
  • Beépített támogatás biztonsági, skálázhatósági és auditálási követelményekhez

Mennyire nyitott a magyar üzleti élet?

A magyar üzleti szereplők körében nagy változás van folyamatban. A Comline felméréséből kiderült, hogy az AI bevezetése már 50%-kal hatékonyabb munkavégzést és 30%-os költségcsökkentést eredményezett a cégeknél. A kutatás során több mint 100 magyar cégvezető AI-üzleti felhasználási szokásait vizsgálták.

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan teheti hatékonyabbá a munkát az AI az Önök szervezetében is, vegye fel velünk a kapcsolatot! Az Eastflow Technology-nél testreszabott megoldást kínálunk!

Scroll to Top

Weboldalunk sütiket használ annak érdekében, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa látogatóinknak.  További információ

Ingyenes demó kérése

Próbálja ki a WorkflowGen rendszert INGYENESEN!

Töltse ki az űrlapot és munkatársunk egy munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, ahol közösen ütemeznek egy időpontot a rendszer kipróbálására.